Poškodbe kože – Kako s prehrano in življenjskim slogom preprečimo staranje kože

Pozornost za lepo, sijočo in zdravo kožo se ne začne z obiskom specializirane trgovine ali lekarne, kjer izberete kremo proti prvo nastalim gubicam. Vaša skrb do največjega organa se začne s hrano, ki jo vnašate vase in s pozornostjo, ki jo namenjate svojemu splošnemu zdravju in dobremu počutju. Verjeli ali ne, vse kar zaužijete se s časom pozna na vaši koži. Zato ni dovolj, da uporabljate učinkovite kreme v boju proti staranju, problema se lotite celostno. Zraven priporočene vsakodnevne uporabe profesionalne kreme proti gubam, vam svetujem, da prenehate s škodljivimi razvadami, kot so kajenje in (prekomerno) uživanje alkohola. O posledicah teh razvad smo že pisali in si jih lahko podrobneje preberete tukaj. Tudi kava sodi med tiste pregrehe, ki puščajo sledi na vaši koži, zato jo kaže vsaj občasno zamenjati z zelenim, belim ali črnim čajem, če vam že ne uspe zamenjava v celoti.

Redno hidrirajte telo

Zeleni čaj je sila zdrav za naš organizem, saj lovi proste radikale, ki povzročajo raka, preprečuje neprijeten zadah iz ust, varuje pred nastankom ledvičnih kamnov, povečuje koncentracijo, je močno protivirusno sredstvo, razstruplja telo… in skrbi za mladosten videz naše kože. Enake zdravilne učinke bosta za vas priskrbela tudi črni in beli čaj, res pa je, da je beli čaj izmed naštetih treh najmanj predelan in zato najbolj učinkovit.

Svojo pozornost namenite tudi zadostni količini zaužite tekočine na dan. S tem poleg nesladkanih čajev mislim predvsem na navadno vodo. Ne samo, da redno uživanje zadostnih količin vode povečuje našo koncentracijo, odpornost proti raznim boleznim in učinkovitost soočanja s stresi, torej poskrbi, da smo psihično in fizično v dobri kondiciji, ampak tudi vpliva na naš izgled, ki je ob pravilnem hidriranju bolj svež in privlačen.

Super živila za lepo kožo

Navajam še nekaj živil, ki jih je pomembno uživati zavoljo zdravja, dobrega počutja in mladostnega videza:

Česen in čebula: vsak pozna zdravilne učinke česna in čebule, ki sodita med naravne antibiotike, urejata prebavo in krvni tlak, skrbita za boljšo prekrvavitev… in zavirata procese staranja.

Avokado: gotovo ste že slišale za avokadovo masko za obraz, ki si jo brez težav pripravite v domači kopalnici. Avokado pa je dober in zdrav tudi za uživanje, saj njegova olja povečajo kolagen v koži, ki skupaj s keratinom vpliva na njeno čvrstost in elastičnost.

Kumare: prav tako veste, da si s kumaro lahko učinkovito lajšate ali celo odpravite težave s podočnjaki, dobra je tudi za uživanje, saj deluje razstrupljevalno, pomaga krepiti imunski sitem in skrbi za lepe lase in svežo ter zdravo polt.

Korenje: na svoj račun boste prišli ljubitelji korenja, ki zraven tega, da blagodejno vpliva na vaš vid (to je res!), krepi imunski sistem in pospešuje nastajanje sperme ter tako skrbi za večjo plodnost pri moških, tudi deluje pomlajevalno in zaustavlja procese staranja, pospešuje rast las in nohtov ter skrbi za lepo kožo.

Ribe in morski sadeži: ljubitelji rib in morskih sadežev že veste, da vsebujejo veliko beljakovin in s tem pospešujejo naravne procese zdravljenja kože, bolj mastne ribe pa poskrbijo tudi za kožo brez madežev ker vsebujejo veliko eikozapentanojske (EPA) in dokozaheksaenojske kisline (DHA), ki se borita proti aknam.

Semena in oreščki: vsebujejo veliko cinka in selena. Če telesu teh snovi primanjkuje, se pojavijo mozolji. Zato redno vključujte v svoje obroke semena in oreščke.

Kokosovo olje: je učinkovito pri boju z glivicami, pri uravnavanju krvnega sladkorja ter uravnavanju ustrezne telesne teže. Prav tako deluje protivirusno in protibakterijsko po vrhu pa še ščiti telo in kožo pred poškodbami in staranjem.

Temna čokolada: za vse sladkosnede naj povem, da si lahko brez skrbi privoščite temno čokolado na dnevni bazi, saj je zelo zdrava in vsebuje celo več antioksidantov kot zeleni čaj. Temna čokolada (z vsaj 70 % deležem kakava) tako gladi gube, mehča suho kožo, pomirja razdraženo kožo in jo obnavlja od znotraj navzven.

Do lepše kože s spanjem in rekreacijo

Seveda ne rabim silno poudarjati, kako zadostna količina vsakodnevnega spanca pripomore k sijočemu izgledu vašega obraza, zato se le potrudite, da ulovite pravo mero počitka za vaš organizem vsako noč.

K zdravemu načinu življenje in k mladostnemu videzu sodi tudi zdrava mera rekreacije. Če niste silni športniki, naj vas razveselim in vam povem, da ni potrebe, da v skrbi za zdravje trenirate po 3 ure na dan. Dovolj je, da se vsaj pol ure gibljete na svežem zraku, lahkotno tečete, hitro hodite, se povzpnete na bližnji hribček in preprosto globoko dihate svež zrak. Če športu namenjate veliko svojega časa in energije, ne pozabite na ustrezno nego kože pred in po fizični aktivnosti. Več o tem si lahko podrobneje preberete v tem članku.

Še enkrat velja poudariti, da se za namen sijoče in zdrave kože izogibajte nezdravi, hitri hrani ter industrijsko predelanim živilom. Sladke gazirane pijače zamenjajte za navadno vodo in uživajte veliko sveže zelenjave ter sadja. Zjutraj in zvečer pa uporabite kvalitetno kremo za obraz. Vaša koža vam bo hvaležna.

Pridaj komentár